Scenariusz lekcji

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH DLA DZIECI 6-LETNICH:
„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. II

  1. Przychodzi taki czas, że pospać chce las - 40 min.; Barbara Rokicka
  2. Ptasie podróże - 40 min.; Barbara Rokicka
  3. Strach ma wielkie oczy - 40 min.; Barbara Rokicka
  4. Wielka radość - 40 min.; Barbara Rokicka

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH W KLASACH 1-3 SZKOŁY PODSTAWOWEJ:
„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. I

  1. Mieszkańcy parków i ogrodów - ok. 60 min. (kl. 1); Barbara Kędzierska
  2. Z igły widły - czyli spotkanie z bohaterami wierszy Jana Brzechwy - ok. 45 min. (kl. 1); Barbara Kędzierska
  3. Czy to ptak, czy to ssak? - ok. 60 min. (kl. 2); Barbara Kędzierska
  4. Znane ptaki i ssaki (13 tematów realizowanych w dowolnych zestawach) - ok. 125 min. (kl. 2 i 3); Joanna Angiel
  5. Zwierzęta dalekie, czy bliskie? - czyli o zwierzętach egzotycznych (7 tematów realizowanych w dowolnych zestawach) - ok. 100 min. (kl. 2 i 3); Joanna Angiel
  6. Rozmowy w męskim pokoju - ok. 45 min. (kl. 2 i 3); Joanna Angiel
  7. Otwórzmy leśny skarbiec - ok. 25 min. (kl. 2 i 3); Jerzy Gołębiewski
  8. Las i jego mieszkańcy - ok. 70 min. (kl. 3); Barbara Kędzierska
  9. Zwierzęta chronione - ok. 60 min. + 13 min. (kl. 3); Barbara Kędzierska
  10. Czarodziejski czas salonu myśliwskiego sprzed lat... - ok. 35 min. (kl. 3); Jerzy Gołębiewski
  11. Posłuchaj o czym śpiewa las... - ok. 30 min. (kl. 3); Jerzy Gołębiewski
  12. Safari - ok. 30 min. (kl. 3); Jerzy Gołębiewski

„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. II

  1. Leśne dzieci (W polu i w lesie) - 60 min. (kl. 1-3); Maria Kosińska
  2. W jednej dziupli tyle życia - 60 min. (kl. 1-3); Maria Kosińska
  3. Ptasi raj - 95 min. (kl. 2-3); Halina Malik
  4. Szczęśliwe ptaki - 100 min. (kl. 3); Halina Malik
  5. Przyglądamy się zwierzętom Grenlandii - 40 min. (kl. 3); Mariola Kruk

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH PRZYRODY W KLASACH 4-6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ:
„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. I

  1. Biocenoza pola i łąki - ok. 45 min. (kl. 4); Joanna Cholewińska
  2. Las i jego mieszkańcy - ok. 60 min. (kl. 4); Joanna Cholewińska
  3. Zależności między organizmami żywymi ok. 60 min. (kl. 4); Joanna Cholewińska
  4. Przystosowanie zwierząt do życia na lądzie - ok. 45 min. (kl. 4); Joanna Cholewińska
  5. Jaki dom, taki lokator - ok. 60 min. (kl. 4); Anna Woźniak
  6. Kto kogo zjada? - ok. 60 min. (kl. 4); Anna Woźniak
  7. Wycieczka nad staw - ok. 60 min. (kl. 4); Anna Woźniak
  8. Wodna spiżarnia - ok. 60 min. (kl. 4); Anna Woźniak
  9. Gołym okiem, czyli czy jestem dobrym obserwatorem przyrody - ok. 60 min. (kl. 4); Małgorzata Žiška
  10. Ukrywać się, uciekać czy walczyć? - ok. 70 min. (kl. 4); Małgorzata Žiška
  11. Ptaki różnych środowisk - ok. 45 min. (kl. 6); Joanna Cholewińska
  12. Mieszkańcy dzikich łąk - ok. 90 min. (kl. 6); Magdalena Karowska
  13. Zgadnij kim jestem, czyli wywiad z czaplą - ok. 60 min. (kl. 6); Anna Woźniak
  14. Pokaż mi swój dziób, a powiem co ci smakuje - ok. 60 min. (kl. 6); Anna Woźniak
  15. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem wystawy „W polu i w kniei” - ok. 50 min. (kl. 4); Joanna Angiel
  16. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem wystawy „Oko w oko” - ok. 50 min. (kl. 5); ok. 60 min. (kl. gimnazjalne); Joanna Angiel
  17. Gdzie mieszkają te zwierzęta? - ok. 60 min. (kl. 5); Magdalena Karowska

„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. II

  1. Dlaczego bóbr i wydra chętnie przebywają w wodzie - 50 min. (kl. 4-6); Elżbieta Pietrzak

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEO W KLASACH 4 – 6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

  1. Nade drzwiami róg Wojskiego ... - ok. 90 min.; Magdalena Karowska „Materiały dydaktyczne…” cz. I
  1. Polowanie na słowa – 70 min.; MarzenaOstrowska - dodatkowo opracowana

 

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH BIOLOGII W KLASACH GIMNAZJALNYCH:
„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. I

  1. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem wystawy „Salon myśliwski XIX/XX w” - ok. 50 min. (2 kl. gimnazjum). (Temat również do wykorzystania na lekcjach historii); Joanna Angiel
  2. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem wystawy „W polu i w kniei” - ok. 90 min. (2 kl. gimnazjum); Joanna Angiel

„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. II

  1. Poznajemy podstawowe pojęcia ekologiczne - 60 min. (kl. 1-3 gimnazjum); Anna Woźniak
  2. Zjadający i zjadani - 50 min. (kl. 1-3 gimnazjum); Małgorzata Žiška
  3. Ochrona gatunkowa - ratunek dla ginących zwierząt - 60 min. (kl. 1-3 gimnazjum); Małgorzata Žiška

DO WYKORZYSTANIA NA LEKCJACH HISTORII I JĘZYKA POLSKIEGO W KLASACH GIMNAZJALNYCH:
„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. I

  1. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem wystawy „Salon myśliwski XIX/XX w” - ok. 50 min. (2 kl. gimnazjum). Temat do wykorzystania na lekcjach historii; Joanna Angiel
  2. Nade drzwiami róg Wojskiego ... - ok. 90 min. Temat do wykorzystania na lekcjach jęz. polskiego i historii; Magdalena Karowska

„Materiały dydaktyczne do prowadzenia lekcji w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa” cz. II

  1. „Zatrzymany czas”, czyli o salonie myśliwskim słów kilka do księgi pamiątkowej muzeum - 60 min. (kl. 1-3); Ewa Banaś – jęz. polski
  2. „Łowów historyja krótka...”. Z „Panem Tadeuszem” w salonie myśliwskim - 60 min. (kl. 1-3); Alicja Franczak – jęz. polski
  3. „Jak to w dawnej Polsce bywało… czyli chwila zadumy i twórczej pracy w Salonie myśliwskim.” – 60 min. (kl. 1-3), Zofia Korytkowska – jęz. polski; dodatkowo opracowane

wróć


Newsletter

 

Biuletyn Informacji PublicznejMuzeum Łowiectwa i Jeździectwa 2012 Wszystkie prawa zastrzeżone. ul. Szwoleżerów 9, 00-464 Warszawa,
tel.: 22 522 66 30 fax. 22 628 46 99, www.muzeum.warszawa.pl, mlij@muzeum.warszawa.pl
Projekt & wykonanie www.futureindesign.com Darmowy czytnik PDF dla osób niedowidzących